Dopiero zaczynaliśmy zgrupowanie szkoleniowe w Hiszpanii z grupą zawodników klasy Laser (6 osób) i z dwoma zawodnikami klasy Optimist a już czas wyjeżdżać do domu.
Skład ekipy:
Laser Radial – Leon Gniadek, Kamil Lenczowski,
Laser 4,7 – Tymoteusz Mika, Jan Pacheco, Jakub Trojnar, Alicja Maciąg
Optimist – Kacper Bąk i Jakub Kuraś
Przez tydzień pobytu mieliśmy wymarzoną pogodę do trenowania. Było ciepło i słonecznie (nawet 22 st. C), a do tego wiatr wiał jak na zamówienie z prędkością od 8 do 24 Węzłów.
Przećwiczyliśmy głównie technikę prowadzenia jachtu. Była żegluga na fali z wiatrem i na wiatr, były manewry okrążania znaku nawietrznego i zawietrznego, trenowaliśmy także zwroty na wiatr i z wiatrem. Wszyscy podeszli do zadań poważnie i dla tego możemy chwalić się postępem w umiejętnościach zawodników. Kiedy padło hasło – wyciągamy stery i żeglujemy pod wiatr i z wiatrem – było trochę uciechy ponieważ jachty nie chciały słuchać swoich sterników. Z czasem było coraz lepiej i niektórzy pływali jakby mieli założone stery,
Dzisiaj składaliśmy i przekazaliśmy Lasery. Noc mamy spokojną i wiemy, że jutro tylko spakujemy się i koło południa wyjeżdżamy na lotnisko do Alicante.
Optimiściarze zostają jeszcze tydzień i będą trenować z grupą trenera Tomka Figlerowicza i jego zawodnikami.
Szybko czas nam zleciał, ale powroty do domu zawsze są mile widziane.